sobota 20. února 2016

Tradiční anglický



Victoria sponge, piškotový dort pojmenovaný po královně Viktorii, mám pro svou jednoduchost a nadýchanost moc ráda.
 
Dlouho jsem ho nedělala, ale v posledních týdnech jsem si znovu pouštěla všechny série Downton Abbey (už jsem s tím doma lezla všem na nervy :))) a tam tento dort většinou servírovali k odpolednímu čaji. A znáte to, někdy prostě něco vidíte a dostanete na to strašnou chuť. Dělám ho teď skoro každý víkend :)
 
Co je na dort potřeba?
 
 
 
200g krupicového cukru
200g másla
4 vejce
200g hladké mouky
1 lžíce prášku do pečiva
2 lžíce mléka
 
šlehačka nebo 100g másla + 140g moučkového cukru
Kvalitní malinový džem



Postup je jednoduchý, jako u většiny piškotových dortů.

1. Utřít máslo s cukrem (používám robot), pomalu přidávat vajíčka, mouku s kypřícím práškem a pokud je třeba trochu mléka.

2. Těsto rozdělit do dvou 20cm forem, vymazaných máslem.



3. Péct na 180 stupňů 20 minut.

4. Nechat vychladit.

5. Namazat džemem a šlehačkou (nebo máslem rozšlehaným s moučkovým cukrem),  posypat trochu cukrem a je hotovo.





 
Hezký víkend, Jana x

25 komentářů:

  1. Jani moc děkuji za recept,určitě zkusím!.-)Máš to doma nádherné!Hezkou sobotu Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Ten vypadá nádherně. Hned bych se nechala pozvat :)))
    Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dekuji. Trochu pomoci bychom potrebovali. Porad ted pecu a zacina se to na nas (teda spis na mne) podepisovat :)))

      Vymazat
  3. Hm hm hm ...to vypadá na pěknou mlsotu :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Jani.....takovou dobrůtku moc ráda vyzkouším.
    Děkuji za recept a přeji Ti pohodové dny.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani i tobe krasne dny a pokud vyzkousis, snad bude chutnat.

      Vymazat
  5. Je to jasné musím vyzkoušet!!!!Piškotovou roládu peču často tak porovnám piškot český a anglický.Určitě bude skvělý.Dnes jsem koukala na vraždy v Minsamru,inspektor Barneby!!!Suprrrrrrrrrrrr!!!!!Také se díváš a znáš ho???Zdraví Dája!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daji, driv jsem na nej taky koukala, ted dlouho ne, ale taky se mi libil. Pokud upeces, jsem zvedava na porovnani, ja cesky piskot nikdy nepekla ;)

      Vymazat
  6. Ten vypadá úúúúžasně, Jani! Děkuji za sdílení receptu :) J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, dekuji. Dort presne pro me, zadne zdobeni, jenom namazat a je hotovo!

      Vymazat
  7. Opravdu lakave, mozna se do nej i pustim:-). M.

    OdpovědětVymazat
  8. Janičko - to musí být dobrota - dort vypadá báječně.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  9. Určite ho urobí...milujem jednoduché recepty na dezerty...

    OdpovědětVymazat
  10. Jani, to jsem tedy netušila, že za něj "může" královna Viktorie. Pekla ho moje babička a díky tobě ho ráda opráším. Servírovat by se měl vždy k jednomu dílu seriálu :o)
    Měj se moc hezky, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to úžasně, úplně se mi sbíhají sliny :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá naprosto luxusně a určitě tak i chutná! Pěkné fotky!
    Pěkný den, Marie

    OdpovědětVymazat
  13. Jani, dort vypadá chutně, díky malinovce se do něj pustím :o) .Přeji hezké dny Jana

    OdpovědětVymazat
  14. Juuu, ten vypadá úžasně, hned bych ochutnala!

    OdpovědětVymazat
  15. Pěkný podvečer,
    narazila jsem právě na Váš blog a je úžasný,plno inspirace a výborné recepty,
    hned si ukládám.
    Hezký večer.
    Renča

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den, právě jsem objevila Vaše stránky, a protože seriál Panství Downton také miluji, tento piškotek určitě zkusím. Děkuji. Marcela

    OdpovědětVymazat
  17. Ten koláčik sa mi veru páči, vďaka za inspirejšn ;)
    Jolana z http://yellowhouseideas.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat